• Fri frakt över 995kr
  • Snabba leveranser

Allmänna köpvillkor


Leverans för företag

  • Postnord MyPack Collect (Svanenmärkt*) - 69 kr exkl. moms (fraktfritt vid köp över 995 kr)
  • Postnord Företagspaket - 69 kr exkl. moms (fraktfritt vid köp över 995 kr). Levereras vardagar mellan 08-17.

Leverans av lagervaror sker normalt inom 1-2 arbetsdagar. För leveranstid på beställningsvaror vänligen kontakta kundsupport.

*Svanenmärkta e-handelstransporter är en officiell tredjepartsmärkning med 20 högt ställda kriterier på hela PostNords e-handelsleveranser.  Gäller för paket upp till 20 kg.


Leverans för privatpersoner

  • Postnord MyPack Collect (Svanenmärkt*) - 69 kr inkl. moms (fraktfritt vid köp över 995 kr)

Leverans av lagervaror sker normalt inom 1-2 arbetsdagar. För leveranstid på beställningsvaror vänligen kontakta kundsupport.

*Svanenmärkta e-handelstransporter är en officiell tredjepartsmärkning med 20 högt ställda kriterier på hela PostNords e-handelsleveranser.  Gäller för paket upp till 20 kg.


Betalning: I samarbete med vår betaltjänstleverantör Svea Bank AB (Publ) erbjuder vi flera olika betalningsalternativ. Beroende på om du handlar i egenskap av privatperson, enskild näringsidkare eller företag och beroende på om du väljer att ange personnummer eller organisationsnummer erbjuder vi olika betalningsalternativ såsom kortbetalning, Swish, fakturabetalning, delbetalning, kontobetalning samt direktbetalning via internetbank. I samband med betalningen ingås ett separat avtal med Svea Bank AB (Publ) med separata villkor som framgår i kassan. Om du har genomfört ditt köp på Webbplatsen kan du via mina sidor på www.svea.com snabbt och enkelt få en överblick över dina aktuella eventuella fakturor.


Transportskador: Synlig transportskada ska omedelbart reklameras till chauffören innan kund kvitterar varorna. Därefter reklamerar kund till Kontorsnettos kundsupport. Är det en synlig transportskada på en pall behöver vi bild på pallen i sin helhet innan den packas upp, bild på fraktetikett, bild på den skadade produkten i sin originalkartong och en närbild på skadan. Ej synlig tranportskada ska anmälas senast två arbetsdagar efter kvitterad leverans direkt till Kontorsnettos kundsupport. Efter denna tid utgår ingen ersättning. Vid alla former av transportskador behöver vår kundsupport kollinummer och en tydlig bild för att kunna skicka ersättningsvara. För konsumenter gäller vid var tid tvingande konsumentlagstiftning.


Beställningsvaror: Varor märkta som "Beställningsvara" eller "Skickas från leverantör" skickas separat så fort varan kommit in till lager eller direkt från en av våra leverantörer. Observera att beställningsvaror har begränsad eller ingen retur- och avbeställningsrätt. Leveranstiden som anges för beställningsvaror är angivna av leverantören och ska ses som en indikation av leveranstid. Vi reserverar oss för att dessa tider kan ändras på grund av förseningar från leverantören.


Leveransförsök vid företagspaket: I tjänsten ingår ett (1) leveransförsök till mottagaren mellan 08:00 - 17:00. Om mottagaren inte är anträffbar under leveransförsöket aviseras denne om att godset kan hämtas på närmaste utlämningsställe/terminal. Vid bokning av nytt leveransförsök debiteras mottagaren 75 kr/kolli exklusive moms, respektive 300 kr/pall exklusive moms. Vid ändring av leveransadress på redan utskickad order tillkommer en administrationsavgift om 75 kr exklusive moms.


Debitering av ej mottaget paket eller uthämtade försändelser: Hos ombud, ej uthämtade paket äger Kontorsnetto rätt att fakturera en administrationsavgift om 250 kr exklusive moms som Postnord debiterar oss som avsändare för. Debiteringen görs även för paket som inte gått att leverera på grund av att kunden nekat leverans, inte funnits på plats eller att kund ej har tillgodosett att leverans kunnat ske såsom angett rätt mobilnummer och/eller e-postadress. Debiteringen tillkommer utöver den vanliga fraktkostnaden.


Retur och ångerrätt: Vi lämnar 14 dagars öppet köp för dig som privatperson och 8 dagar för företag. Endast varor ur ordinarie lagerlagt sortiment kan returneras, d v s gäller ej beställningsvaror, anskaffningsvaror samt varor som skickas direkt från vår leverantör. Vid retur skall retursedel utfärdad av vår kundsupport medfölja produkten och denna skall återsändas i originalskick och i obruten förpackning.


För att erhålla retursedel skall Kund kontakta Kontorsnettos kundsupport. Returfrakt betalas av kunden.  På det belopp som ska återbetalas har Kontorsnetto rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.


Förbehåll: Rabatter som ges i avtal, rabattsteg, mängdrabatter och erbjudandekoder eller liknande kan inte kombineras. Du får alltid den rabatt som är mest fördelaktig för dig. Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter som exempelvis priser och information på webbplatsen, reklamutskick, leveranstider som på grund av yttre påverkan tagit mer än 1-2 dagar, utgående artiklar samt slutförsäljning.


Förbehåll om äganderätt: Kontorsnetto AB förbehåller sig äganderätten till levererade varor tills hela köpesumman inklusive leveranskostnader samt eventuella räntor och omkostnader fullständigt erlagts.


Förbehåll vid fel information: Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter i priser, utgångna och slutsålda produkter.


Kontorsnetto.se

Kontorsnetto AB
Järnvägsgatan 8 243 30 Höör

Telefon: 010-200 79 38
Epost: info@kontorsnetto.se
Organisationsnummer: 556550-3173