• Fri frakt över 995 kr exkl. moms
  • 1-2 dagars leverans
  • Kvalitetsprodukter

Allmänna köpvillkor


1. Leverans och fraktavgifter

Företag:

  • • Företagspaket: Fri frakt vid köp över 995 kr exkl. moms, annars 69 kr. Leverans vardagar kl. 08-17.

  • Hämta hos paketombud (Svanenmärkt):* Fri frakt vid köp över 995 kr exkl. moms, annars 69 kr.

Privatpersoner:

  • Hämta hos paketombud (Svanenmärkt):* Fri frakt vid köp över 1244 kr inkl. moms, annars 69 kr.

Leveranstider:

  • • Lagervaror: 1-3 arbetsdagar i hela Sverige.

  • • Beställningsvaror: 3-9 arbetsdagar.

*Svanenmärkta e-handelstransporter är en tredjepartscertifiering med 20 högt ställda krav på PostNords e-handelsleveranser. Gäller för paket upp till 20 kg.


2. Betalning

I samarbete med vår betaltjänstleverantör Svea Bank AB (Publ) erbjuder vi flera olika betalningsalternativ. Beroende på om du handlar i egenskap av privatperson, enskild näringsidkare eller företag och beroende på om du väljer att ange personnummer eller organisationsnummer erbjuder vi olika betalningsalternativ såsom kortbetalning, Swish, fakturabetalning, delbetalning, kontobetalning samt direktbetalning via internetbank. I samband med betalningen ingås ett separat avtal med Svea Bank AB (Publ) med separata villkor som framgår i kassan. Om du har genomfört ditt köp på Webbplatsen kan du via mina sidor på www.svea.com snabbt och enkelt få en överblick över dina aktuella eventuella fakturor.

  • Kortbetalning

  • Swish

  • Faktura

  • Delbetalning

  • Kontobetalning

  • • Direktbetalning via internetbank

Val av betalningsmetod beror på om du är privatperson, enskild näringsidkare eller företag, och om du anger personnummer eller organisationsnummer.

Vid betalning via Svea ingås ett separat avtal med Svea Bank AB (Publ) som framgår i kassan. Fakturor och betalningar hanteras enkelt via www.svea.com.

GDPR: Vid fakturabetalning delas personuppgifter med Svea Bank, som då är personuppgiftsansvarig. Mer information finns på https://www.svea.com/dataskydd.

Företagsfaktura - Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura ("företagsfaktura"). Kreditprövning - Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas. Betalningsvillkor - Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker. Överlåtelse - Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

Företagsfaktura:

  • Kreditprövning görs vid fakturaval.

  • Betalningsvillkor: 30 dagar från fakturadatum (om inget annat anges). Vid försenad betalning tillkommer 60 kr i påminnelseavgift och dröjsmålsränta på 2 % per månad.


3. Transportskador

  • Synliga skador: Ska anmälas direkt till chaufför innan kvittens. Kontakta sedan vår kundsupport.

  • Pallskador: Vi behöver bilder på hel pall, fraktetikett, skadad produkt i originalkartong samt närbild på skadan.

  • Ej synliga skador: Anmäl inom 2 arbetsdagar efter leverans. Ingen ersättning utgår efter denna tid.

  • Vi behöver kollinummer och tydliga bilder för att hantera skadan. Konsumenter omfattas av gällande konsumentlagstiftning.


4. Beställningsvaror

  • Skickas separat från vårt lager eller direkt från leverantör.

  • Retur- och avbeställningsrätt är begränsad eller saknas.

  • Angiven leveranstid är en uppskattning från leverantören och kan förändras.


5. Leveransförsök vid företagspaket

  • Ett (1) försök ingår mellan 08:00 - 17:00.

  • Om mottagaren inte är på plats aviseras hämtning på närmaste utlämningsställe/terminal.

  • Nytt försök: 75 kr/kolli eller 300 kr/pall (exkl. moms).

  • Ändring av leveransadress efter utskick: 75 kr (exkl. moms).


6. Ej mottagna eller uthämtade paket

Hos ombud, ej uthämtade paket äger Kontorsnetto AB rätt att fakturera en administrationsavgift om 250 kr som transportören debiterar oss som avsändare. Debiteringen görs även för paket som inte gått att leverera på grund av att kunden nekat leverans, inte funnits på plats eller att kund ej har tillgodosett att leverans kunnat ske såsom angett rätt mobilnummer och/eller e-postadress. Debiteringen tillkommer utöver den vanliga fraktkostnaden.


7. Retur och ångerrätt

  • • 14 dagars returrätt på lagerförda varor i obruten originalförpackning.

  • Ej retur: Gäller ej för beställningsvaror, anskaffningsvaror och varor som skickas direkt från leverantör.

  • Retursedel krävs och erhålls via kundsupport.

  • Returfrakt:

    • Lagervaror: 69 kr

    • Beställningsvaror: Varierande kostnad, meddelas innan retur bekräftas.

  • Eventuell värdeminskning kan dras från återbetalningen om varan hanterats mer än nödvändigt.


8. Rabatter och erbjudanden

  • Rabatter och kampanjer kan inte kombineras.

  • Du får alltid den mest förmånliga rabatten.


9. Äganderättsförbehåll

Kontorsnetto AB behåller äganderätten till varorna tills full betalning erlagts.


10. Reservation för fel

Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter som exempelvis priser och information på webbplatsen, reklamutskick, leveranstider som på grund av yttre påverkan tagit mer än 1-3 dagar, utgående artiklar samt slutförsäljning.


Kontakta oss:
Kontorsnetto AB
Järnvägsgatan 8, 243 30 Höör
Telefon: 010-200 79 38
E-post: info@kontorsnetto.se
Org.nr: 556550-3173